Monday, November 16, 2009

Paten Locke Sountern California Tour

ok
the Super Ramen Rocketship had a very successful takeoff,
so now lets chart its progress as it explores the galaxy...

im on this flight back to jax from la
just finished up a two week trip to la to do a bunch of shit with the label to support and promote my debut lp "SUPER RAMEN ROCKETSHIP"
which just dropped on oct. 20th courtesy of Tres records
the last two weeks were real productive, super busy and a lot of fun...
it was mostly nonstop since i got there...not a second wasted..
heres a quick recap for ya...

i arrived monday nite 11-2...as soon as i stepped off the plane, Chikaramanga, from Tres picked me up and we went and got some authentic ramen and then went to kuci to do a radio spot called opensessions....ish was dope, i rocked a few jams...heres a link to it...

the next day was a dj gig at Shibuya in downtown LA...once again ish was dope, big up to kiwamu, yotah and all the other cats out that nite...
the next day Chikara and i went around to a few stores that carry my record...Amoeba,Fat Beats, and Turntable lab....cats was real cool...just about everybody i met on this trip was ultra cool and either knew the record and dug it or was down to check it...






Fri. 11-6 was a dj gig down in costa mesa...ish was dope,..i even hit those folks off with some miami bass which of course they was gettin crazy wit...good times...
yaknow, i was in LA, so i was blazin the premium grade, so a cpl things i might have forgotten LOL...

the weekend, if im not mistaken was mostly about meeting to prepare for the upcoming video shoot for Ventilation...so we had to meet with the Director Jerome and with the cgi people who will be handling post production...big up to Sei and Kazuyo for their involvement!

i also did some chillin wit good peoples around this time and a photo shoot...
Holy ish, the photoshoot was at Rainbow Records vinyl pressing plant...Amazing!
to see and to be able to get photos around the actual pressing machines while they are making records right there?!?...doooopeness, glad i got to see and do that....chikara?...wadaap with kiwamu and them shots?...i need to see em!....

also, went up to Freshjive Clothing Warehouse, courtesy of the homie jonkim (manager for Blu and Exile) and Bill...word, they let me get as much gear as i wanted!.(hahaaa, batsauce wadaaap, winner!)..which was ill cus they had dope ish....that was awesome!...came up like 7up!

went out to Shoeshouse, chillin wit Houseshoes, fatbeats chris, lowkey,and exile...dopeness

Houseshoes is a cool muthafucka, so is the homie lowkey....fam right there

then went out to LA beatnite, Boombox, where they have a beat showcase...dopeness...went up there with my man 50 grand Percee P...also got to chop it up with Snowman Jack, dope detroit producer, and with dibiase, dope la producer...

ok, fast forward to the video shoot, all i have to say is ill have to a seperate blog bout that...needless to say, .....DOOOOOPENESS!...
look for the upcoming video blog and behind the scenes vid as well...oh yeah, to support the Ventilation/Wadaap! 12" coming in feb!







Friday we bounced down to san diego, did an instore with access music, big up to the homie norm rockwell over there...they have really gotten behind the record as i guess its a store favorite!.......they picked up some of my "i grew up on tapes "shirts...so did Fatbeats LA...so gone and get one at those fine locations




after that, we dee jayed at Soulsauce, a dope trueschool event put on by charlie rock/rsc....shit was dope, why?
a) cus i wrecked shop on the decks, had em goin oooh/ahhhh!...
b)Muthafelkin DJ KOOL HERC was there, just chillin and dancin to the dope sounds....in fact, he dapped the dj when he was plying my single, "Breakthru"...
CMON MAN, I WAS DUMB AMPED!...

next morn, Dilla Walk, which we were late for, but we still got in our walk to show support...later on i got up with uncle herm, shon, chris clarke, asia from fusicology and some other folks and we burned it down on a rooftop, ca to fla to the d style...
look for the vid we will post soon of that...dope funny shit

let me wrap this long ass blog up...

the next day i djed the HVW8 art gallery BBQ, big up to my man max and ty over there...computer jay was out there as well as my man ESQ, the homie keithbeats, and all my japanese la friends....
that shit was awesome and an honor, as they only have real illy class acts to rock at this event...
shit went real well, you can check the podcast of that event soon, well hit yall with a link...





last nite, i went to roscoes with the squad and uncle herm came out as well...and i stuffed myself with chicken and waffles to the point i smoked some black domina
after, got to the pad, and passed the fuck out...woke up this morning and
hopped on this flite!...

i left out a few gig descripts and such but lets just say, shit was a whirlwind of dope, and i appreciated the response and love i got from LA...
the gigs, the people, the tress, the food....all awesome

special wadaap to chikaramanga from giant panda who held me down and let me burn nuff trees in his crib!...but yo, salmon ramen?...naaaah doggie! lol
FLA to LA

bam, now i got a couple weeks to chill, then i go to europe for 3 weeks, see yall when i blog bout that sheeit!...
let me shout out some la peeps real quick...

wadaaaap!...ESQ, ROHAN, KEITHBEATS, JB, KATE FROM CASHMERE, UNCLE HERM, ANGELA AND ASYA FROM FUSICOLOGY, CHINO XL, RHETTMATIC, JOHNNYJUICE, COULTRANE FROM PPP,SNOWMAN JACK, DIBIA$E, IN N OUT BURGER, BULAN VEGGIE THAI, FATBEATS LA, HOUSESHOES, LOW KEY, RAINBOW RECORDS, JROCC AND CHRIS, CHIKARA, TRES AND INTERN CHRIS, KIM BRUDER, RICK WREN,, ROBROY, SEI, KAZUYO, KIWAMU, YOSHI, YUJI, MIKEY AND GAYLE, JONKIM, BILL AT FRESHJIVE, MAX and TY AT HVW8, PERCEE P, FRANKE AND DERRICK WITH RHTHYM SECTION, NORM AND THE FOLKS AT ACCESS MUSIC, DOPESHOES, CHARLIE ROCK, DJ JABA, JEROME D. AND DAVE, KAY IN COSTA MESA, KAPSOUL, TOMO, CONSUELA AT ROOTDOWN AND ALL 800 GANJA DISPENSORIES IN LA....YALL ROOL!....MAN, THE LIST GOES ON...LA YA HELD ME DOWN, ILL BE BACK....
PEACE!!!!!!
PATEN LOCKE

Tuesday, November 10, 2009

This Week

Paten and I will be on Red Alert Radio from 9pm to 1am tonight. It is an online radio show, my friend Jason does every Tuesday.

On Thursday 11/12, Paten will be performing at Root Down. I will spin before he goes on.



On Friday 11/13, we will be in San Diego.
We are going to do an instore at Access Music. Big shout out to DJ Norm Rocwell! After the instore, we will spin at Charlie Rock's event at Red C Lounge. Charlie Rock is a member of world famous Rock Steady Crew. I feel honored to be able to spin at his event.



On Saturday, Paten will be spinning at The Rhythm Section. It will be at Tantra in Silver Lake. This is the event my friends, Franke and Bernard do.




On Sunday, Paten and I will be spinning at HVW8 gallery for their Pod Cast & BBQ party. It will start from 1pm. There will be free beer and BBQ! If you are not in LA area, you will be able to check out our set at HVW8 podcast page.

Chikara
LA

Monday, November 9, 2009

Chikaramanga "Cool feat. Big Tone" 7 inch In Stores Now!!


I am releasing a series of 7". This whole project is me on the beats and TRES affiliates on raps. The first 7" is a song called "Cool". Big Tone is featured on this track. It is already available at stores in LA. It will be available elsewhere later this week or next week. I just uploaded the song at TRES Myspace page. Please check it out and let me know what you think.

The second one is going to be the track with Droop-Capone. I will also have tracks with Shawn Jackson, Co$$, Dillon, and Paten Locke for this project. I will keep you updated.

Chikara
LA

Friday, November 6, 2009

Paten Locke & DJ Lowkey Photo Shoot


I asked Omae who does Shibuya night with me to shoot some photos of Paten and DJ Lowkey. Lowkey is a DJ based out of LA. I asked him to make an official TRES Mix CD. He finished it a few weeks ago. It came out great. We will put it out on CD in February.

Here is more info about Lowkey.

Lowkey is a DJ all about the roots. Born in Nyack, NY, and now residing in Huntington Beach, CA, DJ Lowkey takes his knowledge of the East Coast Hip Hop scene, and blends it with his feel for the West. His exposure to the Hip Hop genre began in the early 90’s, which manifested into a love for DJing. By 1998 he had saved up enough cash for some turntables, and shortly after that, he began working for Fat Beats LA in 2001. Incorporating styles such as trick mixing, doubles, and blending into his sets, it only makes sense that a lot of his inspirations came from the Beat Junkies, Rob Swift, Paul Nice, and Kenny Dope. Not forgetting about his early childhood memories of Motown and Classic Rock records, Lowkey also dug heavily into the funk/soul, jazz and rock side of DJing as well.

By collecting records since his very beginnings, Lowkey has been able to create a wide sound, yet definitive. While still representing Fat Beats LA, Lowkey can be found DJing at in-store events at Fat Beats and at different venues throughout Southern California. His dedication to the art form has also lead him to performing at various LRG sponsored events and sharing the stage with Wu-Tang Clan’s very own, GZA. Lowkey may have moved away from the East Coast, but he never forgets where he’s from because he takes it back to the roots. As they say, “You gotta know where you’ve been, to know where you’re going.”

We needed Lowkey's photos for the artwork and press. Paten already had some press photos, but it's just better to have more photos. We went to record pressing plant, Fat Beats store, and LACMA to shoot photos. I haven't seen all the photos yet, but the ones I saw on the camera looked great. Thank you, Omae san!

Chikara
LA

Thursday, November 5, 2009

Memphis Cafe in Costa Mesa Tomorrow, 11/6.


Paten Locke and I will be DJing at Memphis Cafe in Costa Mesa tomorrow.
The event we will be DJing is called, Versatile. This is an event our friends from Ubiquity Records do every Friday.

Here is the info

11/6/2009
10pm - 2am
Paten Locke & Chikaramanga

Memphis Cafe
2920 Bristol St, Costa Mesa, CA

Cost: FREE
DJ: Paten Locke (TRES), Chikaramanga (Giant Panda / TRES), Deejay Cocoe (Ubiquity), Kay (Ubiquity)


Chikara
LA

Tuesday, November 3, 2009

Real Ramen For Real People





I picked up Paten Locke from LAX at 9pm last night. A radio show at KUCI in Irvine, Open Session invited Paten and I to their show on that day. The show was from 10pm to midnight. We stopped by at a ramen spot in Torrance on the way from the airport to KUCI. This restaurant is called Asa Ramen. It is probably my favorite ramen spot in LA. Since Paten's album is called "Super Ramen Rocketship", I thought it would be the perfect option for the first meal for his trip to LA. The ramen was really good as usual.





We arrived at KUCI around 11pm. The host of the show, JRA introduced Paten and played a couple of tracks off of his album. After 10 minutes of Paten's interview, I joined them and introduced my 7" project. I had test pressings for the first two 7"s with me. I asked JRA to play them. The first one is a song called "Cool" featuring Big Tone. The second one is "A Life Like This" featuring Droop-Capone. "Cool" 7 inch will be out soon. I will put up the track on our myspace page this week. "A Life Like This" 7 inch is scheduled to be released in Janurary.
Before the show ended, Paten did "Soup For One" and "Break Thru" live. It was great.
The entire show was recorded and they will send me the link to the MP3. I will post it here as soon as I receive it.

Paten and I will be DJing at Shibuya in down town LA tonight. The info is in the blog post I posted yesterday.

Chikara
LA

Monday, November 2, 2009

Shibuya! Tomorrow!! 11/3!!!



Our monthly event in Down Town LA, Shibuya will take place tomorrow night. We will have Paten Locke for a guest DJ.

Here is the info.

SHIBUYA

Hip Hop/Soul/Funk/Disco/Japanese

Special DJ Set by Paten Locke (TRES)

Paten Locke’s debut album, “Super Ramen Rocketship” In Stores Now!

November 3rd

7:30pm – 12:00am

NO COVER

21+

@ Far Bar / Chop Suey (in Little Tokyo)
347 E 1st St. Los Angeles, CA 90012
Tel) 213.617.9990

Shibuya Club DJs
- Chikaramanga (Giant Panda / TRES)
- YOTAH
- Kiwamu Omae

Japanese cuisine
Outside Patio
Full bar (Hot & Cold Sake, Sapporo on tap, etc)
For more info, visit www.myspace.com/shibuyaclub.


I am going to pick up Paten from LAX at 8:30 tonight and go to Irvine to be on a radio show. We will be on KUCI from 10pm to midnight.

Chikara
LA